ما، لیوبی،گوآن یو و شانگ فی،سوگند می خوریم تا دل ها و قدرتمان را برای مبارزه در راه میهن پیوند زنیم .آسمان و زمین را بر این سوگند برادری گواه می‌گیریم و...
کد خبر: ۱۳۸۵۴۵۲
نویسنده مریم فلاح
تعداد بازدید : 327

ماجرا ازیک غروب بهاری دریک باغ هلو شروع شد.جوانی بود ازوفاداران به امپراتوری چین به نام «لیوبی» که آرزویش برگرداندن قدرت به خانواده امپراتوری بود. او که مردی شجاع بود اعتماد دو مرد جنگجوی دیگررا جلب کرد وسپس این سه دلاور برای برقراری آرامش وعدالت درسرزمینشان پیمان برادری بستند.

دشمن اصلی آنها «سائوسائو» نخست وزیرسلسله «هان» بود و بزرگترین نبرد آنها با نام «پرتگاه سرخ» در کنار رود زرد اتفاق افتاد. به خاطر دارید چطور با آتش گرفتن ناوگان کشتی های سائوسائو،لشکر یک میلیون نفری اوازلشکر160هزارنفری لیوبی شکست خورد.اگرچه قلمرو این سه جنگجو کوچکترینِ قلمرو در چین بود،ولی به دلیل شجاعت سربازان،کاردانی فرماندهان و نقشه‌های جنگی ژوگه لیانگ، وزیرخردمند لیوبی،ملقب به «اژدهای خفته»، قدرتمندترینِ قلمرو کشور شد.

این انیمیشن ژاپنی که ابتدا نسخه عروسکی و سپس نسخه انیمیشن آن از تلویزیون ما پخش شد، ریشه در روایت های نیمه تاریخی- نیمه افسانه ای چینی ها دارد و چقدر هم که شیرین و عبرت آموز بود.

«افسانه سه برادر» سال ۱۹۹۱توسط میت سوترویوکویاما، انیماتوری که با کارتون «سالی جادوگر» در جهان شهرت دارد، ساخته شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها